Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Bilska Ewa
(1)
Krawczyk Jacek
(1)
Nowak Beata Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Temat
Nauczyciele
(2)
Kształcenie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagogika
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Stres zawodowy
(1)
Służba więzienna
(1)
Uczniowie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Na okł. błędnie przypisany ISBN.
Bibliogr. przy pracach.
W publikacji, którą oddajemy w Państwa ręce zebrano prace poświęcone zjawisku wypalenia zawodowego personelu placówek resocjalizacyjnych, głównie pracowników służby więziennej, wychowawców ośrodków wychowawczych ale także specjalistów realizujących i wspierających proces resocjalizacji w środowisku otwartym tj.: kuratorów, pracowników socjalnych, nauczycieli. Znaleźć tu można zarówno wątki dotyczące specyfiki pracy w placówkach resocjalizacyjnych, uwarunkowań stresu i wypalenia zawodowego, objawów i skutków wypalenia, sposobu pomiaru stresu w pracy oraz programów profilaktycznych służących ograniczeniu tego zjawiska a także: historii badań nad wypaleniem zawodowym, pracoholizmu, zadowolenia z pracy i zmęczenia pracą wychowawczą i bezpieczeństwa pracy w placówkach resocjalizacyjnych.Analiza skuteczności programów profilaktycznych i interwencyjnych wykazuje, że jeśli wczesne objawy wypalenia zostaną w porę zidentyfikowane i w porę zastosowane zostaną odpowiednio dobrane programy, to ok. 70-80 osób doświadczających wypalenia może wyzdrowieć w ciągu 7 miesięcy (De Valk, Werner, Burnout in Medical Professionals).Mamy zatem nadzieję, że przedstawione w niniejszej pracy rozważania teoretyczne oraz analiza wyników aktualnych badań przyczyni się do podjęcia skutecznych działań zmierzających do zmniejszenia poziomu stresu pracy i wypalenia specjalistów, którzy mają przed sobą niezwykle trudne zadanie - pracę resocjalizacyjną.
Rozdział I. Zmęczenie, stres, wypalenie * Martyna Głuszek-Osuch * Pracoholizm i profilaktyka wypalenia * Ewa Bilska * Krótka historia badań nad wypaleniem zawodowym * Beata Basińska * Zespół wypalenia zawodowego a zmęczenie pracą * Renata Bibik * Moja praca - moje cierpienie. Doświadczenie wypalenia zawodowego * Rozdział II. Wypalenie zawodowe w służbach więziennych * Dariusz Schmidt * Kumulatywny model instytucji więziennej. Implikacje dla personelu penitencjarnego * Jacek Pomiankiewicz * Stres i wypalenie zawodowe funkcjonariuszy służby więziennej - uwarunkowania, * przejawy, konsekwencje - zarys problemu * Joanna Korczyńska * Na ścieżkach wypaleni zawodowego - próba analizy zjawiska wśród pracowników * służby więziennej * Agnieszka Barczykowska, Maciej Muskała * Poczucie sukcesu rodzinnego a syndrom wypalenia zawodowego personelu * penitencjarnego (zarys projektu badawczego) * Krzysztof Linowski * Stres w pracy funkcjonariuszy służby więziennej * Michał Kanonowicz * Wypalenie zawodowe pracowników służby więziennej na przykładzie OISW * we Wrocławiu * Rozdział III. Wypalenie zawodowe wychowawców placówek resocjalizacyjnych dla młodzieży * Maciej Bernasiewicz, Andrzej Czerkawski * Rozmiary wypalenia zawodowego kadry wybranych placówek resocjalizacyjnych * dla nieletnich oraz sposoby radzenia sobie ze stresem * Justyna Siemionow * Czynniki ryzyka oraz czynniki chroniące w pracy pedagoga resocjalizacyjnego * w aspekcie przeciwdziałania zjawisku wypalenia zawodowego, na przykładzie * młodzieżowego ośrodka wychowawczego w Malborku * Irena Mudrecka * Modele odpowiedzialności w relacji wychowawczej a zagrożenie wypaleniem * zawodowym wśród pedagogów resocjalizacyjnych * Monika Noszczyk-Bernasiewicz, Maciej Bernasiewicz * Poziom zadowolenia z pracy w percepcji kadry resocjalizacyjnej polskich * zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich * Wiesław Poleszak * Negatywny obraz wychowanka, jako czynnik ryzyka w wypaleniu zawodowym * wychowawców placówek resocjalizacyjnych * Sylwester Bębas * Specyfika pracy wychowawcy w schroniskach dla nieletnich i zakładach * poprawczych * Edyta Wiszniewska * Bezpieczeństwo pracy w placówkach resocjalizacyjnych - prawne aspekty * ochrony pracowników zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich * Rozdział IV. Wypalenie w innych zawodach wspierających * Andrzej Bałandynowicz * Specyfika pracy zawodowej kuratorów w reintegracji skazanych * Łukasz Wirkus * Stres zawodowy w pracy kuratora sądowego * Teresa Zbyrad * Służebność zawodu - korelatem wypalenia zawodowego pracowników * Piotr Plichta, Jacek Pyżalski * Kwestionariusz Obciążeń Zawodowych Pedagoga (KOZP) - charakterystyka * i możliwości wykorzystania w profilaktyce stresu i wypalenia zawodowego * nauczycieli * Kunnej Takasaewa * Program psychoprofilaktyki wypalenia zawodowego dla pracowników służb * społecznych (nauczycieli, lekarzy i policjantów) * Berta Strycharska-Gać * Wypalenie zawodowe nauczycieli szkół podstawowych. Działania profilaktyczne. . * Piotr Plichta * Wypalenie zawodowe i poczucie sensu życia pedagogów specjalnych * Jacek Pyżalski * Wypalenie zawodowe w profesjach społecznych, czyli tam, gdzie nauki * społeczne spotykają się z medycyną pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykazy aktów prawnych przy poszczególnych pracach.
Kiążka adresowana dla naukowców, czynnych zawodowo nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów oraz innych adeptów nauk społecznych i humanistycznych.
Recenzowana praca zbiorowa jest udaną odpowiedzią środowiska naukowego skupionego wokół warszawskiego Pedagogium na pojawiające się ostatnio coraz częściej w przestrzeni publicznej pytania o kondycję współczesnej polskiej szkoły, a szerzej polskiej edukacji. Poruszana w książce problematyka jest nie tylko próbą odpowiedzi na stawiane pytania, ale również dyskusją zmierzającą do rozstrzygnięcia dylematów i wątpliwości związanych z misją i rolą współczesnej szkoły, a szerzej - sformalizowanej i instytucjonalnej edukacji w zmieniającej się dynamicznie rzeczywistości kulturowo-społecznej. Z recenzji dr. hab. Marka Konopczyńskiego
Wstęp * I. DYLEMATY WSPÓŁCZESNEJ SZKOŁY * Beata Maria Nowak: W sieci wpływów społecznych. Rodzice i szkoła: wzajemność czy konfrontacja? * Wiktor Rabczuk: Finlandia - model edukacyjny dla Polski? * Stefan Kwiatkowski: Szkoła zawodowa a rynek pracy * Andrzej Bałandynowicz: Profilaktyka szkolna wsparta na interwencji indywidualnej i zbiorowej w stosunku do młodzieży agresywnej * Małgorzata Michel: Szkoła jako przestrzeń realizacji działań z zakresu profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Konteksty lokalne * Krzysztof Wojcieszek: Dlaczego jest konieczna i na czym polega optymalizacja profilaktyki problemów alkoholowych? * Jacek Krawczyk: Porządek prawny jako środowisko pracy nauczyciela * II. WIZERUNEK WSPÓŁCZESNEGO NAUCZYCIELA-WYCHOWAWCY * Henryka Kwiatkowska: Nauczyciel: swoistość działania zawodowego i trudu pracy * Małgorzata Marciniak: Refleksyjność nauczyciela jako strategia rozwoju i doskonalenia nauczycieli - przegląd badań * Magdalena Marzec-Jóźwicka: O motywującej roli nauczyciela polonisty * Miłosz Mółka: Współczesny wychowawca w perspektywie pedagogiki personalno-egzystencjalnej * Maciej Kociszewski: Edukacyjna i wychowawcza rola teatru amatorskiego * III. UCZEŁ ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W PRZESTRZENI SZKOLNEJ * Hanna Żuraw: Rewalidacyjna wartość dodatkowa - dyskusja wokół społeczno-psychologicznych efektów kształcenia włączającego osób niesłyszących * Beata Papuda-Dolińska: Dziecko z niepełnosprawnością wzrokową jako uczeń szkoły masowej * Sylwia Łysakowska: Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole masowej i w domu rodzinnym * Janina Karoń, Agnieszka Sadłowska: Miejsce ucznia zdolnego w nauczaniu zintegrowanym * Dorota Kupis: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów na pierwszym etapie nauczania. Analiza projektu pt.: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w mieście Ostrołęka * Autorska zapowiedź wydawnicza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej